torsdag 23 juni 2011

Ullared och smultron

Redan igår fick vi både internet och alla tv-kanaler att fungera.
Flytten gick smidigt med hjälp av vänner och familj. Tack! Vi packar upp lite i taget, inte många kartonger kvar nu.
Vi stormtrivs i vårat alldeles egna torp. Tänkt att vi fick möjligheten att köpa precis ett sådant ställe som vi önskat oss.

Igår var jag på Ullared tillsammans med två fina vänner.
Jag skulle i första hand köpa gardiner. Det slutade med att jag kom hem med en massa prylar, men inga gardiner. Jag vill ha grå knythissgardiner i köket, men jag hittade inga på Ullared.
Jag hittade dock en massa annat fint. Bildbevis följer längre ner.

Idag har jag förutom att packa upp kartonger varit ute i regnet och rensat jordgubbslandet. Bara för att jag kan. Jag passade också på att plocka några smultron, riktig vardagslyx.
På vägen hem från mataffären svängde vi förbi mina föräldrar. Därifrån fick jag ett par stövlar med mig hem. Jag upptäckte att tygskor inte är gjorda för trädgårdsarbete i regn.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar