söndag 21 augusti 2011

Elen i hallen

H har dragit färdigt elen i hallen. Vi ska få hjälp med att se till att allt ser rätt ut innan väggen sätts igen.
Regelverket i hallen är också färdigt. Det som väntar härnäst i hallen är att taket ska sättas.

Jag är inne på slipning av min andra fönsterkarm.
Vi har slipat två av sex möjliga takbjälkar i vardagsrummet. Bjälkarna ska sedan skuras och oljas.
Vi har valt att slipa bjälkarna för att bli av med den yttersta ytan. En del av bjälkarna har gammal påväxt som vi vill bli av med. Men vi vill att den ruffiga och huggna ytan fortfarande ska finnas kvar.

Min nyckelsamling som ska smycka en av väggarna i hallen är komplett. En av nycklarna hittade jag hemma hos mina föräldrar, resten har jag köpt på två olika sidor på nätet.
Vi har hämtat hem de klinkerplattor som ska ligga i hallen, framför kakelugnen och framför tälstensspisen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar